Văd că toată lumea își dă cu părerea despre subiectul „tramvaie noi”, temă care a înflăcărat deopotrivă clasa politică și cetățenii urbei. O spun clar și deschis de la început: sunt bucuros pentru faptul că, în sfârșit, după o așteptare de câțiva anișori ( vreo 35), avem și noi tramvaie „ca afară”.
S-au tras în poză, au dat interviuri și ne-au și avertizat că ne vor prinde în cazul în care ne vom purta necivilizat în interiorul lor (tramvaielor). Au dat (poate) o lovitură de imagine însă, nu era mai bine, oare, dacă stăteau liniștiți în birouri și lăsau să se consume evenimentul, asta, așa, într-o stare de absolută normalitate?!
Și mai am o singură nedumerire: cum s-au dat numele acestor tramvaie? A fost vreo comisie de specialitate ceva, a fost vreun referendum la nivelul municipiului (asta, dacă le dădea prin cap, o făceau pentru că mai câștigau la capitolul susținători) sau au hotărât “mai marii orașelor și târgurilor ”?
De ce să nu se dea numele unor simboluri care au făcut Brăila cunoscută pe plan național și nu numai? Dau și eu exemplu: Terente, recunoscut chiar de Institutul de Medicină Legală ”Mina Minovici” sau Elvira …
Sau dacă nu, să le dea numele politicienilor brăileni sau a celor care se joacă de-a politica:
Tramvaiul Dragomir – să meargă pe Calea Călărașilor – Barieră;
Tramvaiul Chiriac – să meargă pe Calea Galați – Brăilița;
Tramvaiul Tudose – cică merge pe unde vrea el;
Tramvaiul Bucălău, prin Parcul Monument, prin pădure, la loc cu verdeață;
Tramvaiul Canciu pe Bulevardul Cuza, când s-or trage linii pe acolo;
Tramvaiul Popa, în zona Cireșu, mai mult suspendat.

Voi ce spuneți?