Schimbul 3 cu inspectorii ISCTR Brăila s-a lăsat cu lacrimi pentru transportatorii obișnuiți să-și facă de cap prin alte județe. Până și unul dintre șoferii care transporta marfă pentru un punct de lucru al afaceristului Umbrărescu a călcat ”pe bec”, la intrarea pe Podul Brăilei!
Noaptea de 25 spre 26 septembrie a.c. este de tristă amintire pentru camionagiii a căror regulă principală de transport este să nu respecte nicio regulă. Inspectorii ISCTR Brăila au fost, ca de obicei, prezenți pe traseu, iar noi, jurnaliștii de la Ziarul Comunitatea, am putut constata un adevăr neplăcut: nici măcar ”surpriza” unui control anunțat nu i-a putut opri pe distrugătorii șoselelor!

Fără odihnă pe Podul Înalt
Cam tot despre o bătălie este vorba și la Podul Brăilei! Un război al nervilor și al neputinței, în fața valului greu de stăvilit al camionagiilor distrugători care se încăpățânează să nu respecte nimic, cu atât mai puțin greutatea maximă admisă pe care o pot transporta în condiții de siguranță.
În seara zilei de 25 septembrie a.c., în jurul orelor 20.30, la intrarea pe Pod, în județul Tulcea, inspectorii de trafic au oprit un ansamblu rutier cu număr de Prahova, încărcat cu criblură (destinată unuia din punctele de lucru ale afaceristului Dorinel Umbrărescu) și au avut surpriza să constate că șoferul circula fără card tahograf. Omul depășise demult momentul în care ar fi trebuit să se odihnească, după cele 4,5 ore regulamentare de conducere. Nu a avut obiecții atunci când i s-a adus la cunoștință că este bun de plată, sancțiunea contravențională fiind în valoare de 6.000 de lei. În plus, inspectorul șef Eugen Scolnicu i-a pus în vedere că are obligația de a se odihni 9 ore, înainte de a porni din nou la drum.
Până la închiderea circulației pe Pod (la orele 21.00) nu s-a mai înregistrat altă abatere. Se dăduse deja alarma printre șoferi! Cred că până și rândunicile supraponderale aflaseră că ”isecetereul” e pe traseu, așa că am schimbat ”macazul”.
Ucraineanul
Pe Centura Brăilei era mai multă animație: tiruri ucrainene, moldovenești și românești își balansau greutatea dintr-o parte într-alta, ”îmbrăcate” în luminițe multicolore. Inspectorii au oprit un camion ucrainean, șoferul a ascultat solicitările în limba rusă (de la insp. șef Scolnicu), a prezentat documentele cerute, dar a răspuns în engleză. Dreptul lui! Cum atât marfa, cât și transportatorul erau în bună regulă, mastodontul a luat-o din loc, în direcția nord.
Operațiunea ”Magnetul”

Un șofer gălățean a fost prins cu ”ocaua mică”, chiar când a crezut că a scăpat. Plecase de la Miercurea Ciuc cu camionul plin cu marfă și urma să descarce la Selgros, în Brăila. Inspectorii au descoperit că ansamblul rutier era dotat cu tahograf clasic, pe care șoferul îl ”mânărise” punând un magnet pe cutie. Practic, omul condusese regulamentar o bună bucată de drum și pentru că a considerat că mai are puțin până la destinație și nu a vrut să piardă timp, a apelat la magnetul din buzunar. Pentru isprava sa, are de plătit o amendă de 4.000 de lei. Trebuie precizat că această metodă de înșelăciune reduce performanțele ABS-ului și astfel crește distanța de frânare. Imaginați-vă ce înseamnă asta atunci când conduci un camion cu remorcă, a cărui greutate totală este de 40 de tone! Vedeți explicațiile inspectorului Ștefan Apostu, pe pagina noastră de Facebook.
19 tone în plus
”Bomboana de pe tort”, de noaptea trecută a fost un ansamblu rutier de mărfuri cu număr de Constanța care transporta cereale. Tânărul șofer (proaspăt angajat) încărcase la Vaslui și trebuia să descarce la Constanța. Inspectorii de trafic au avut un șoc atunci când au constatat, din documentele de însoțire, că tirul avea o greutate suplimentară de 19 tone. Adică, în loc de 40 de tone, scris negru pe alb că transportă 59 de tone.

Sfătuit de administratorul societății angajatoare, șoferul a refuzat cântărirea și a fost amendat cu 20.000 de lei, urmând ca și agentul economic care s-a ocupat de încărcarea tirului să fie sancționat contravențional. Camionul a fost lăsat fără plăcuțele cu numerele de înmatriculare până a doua zi, când surplusul de marfă a fost încărcat într-un alt vehicul de transport, a trecut proba cântarului și a plecat mai departe.
Constanța, cu repetiție la nereguli
În jurul orei 03.00, în dimineața zilei de 26 septembrie, s-a repetat scenariul de mai sus cu un alt tir cu număr de Constanța. La fel, a încărcat cereale din nordul Moldovei (Suceava) și urma să descarce în reședința de județ de la malul mării. Oprit de inspectorii brăileni, șoferul a refuzat proba cântarului și a fost imobilizat, până la intrarea în legalitate. Amenda a fost, de asemenea, 20.000 de lei.
Bilanțul nopții trecute arată astfel: din șase ansambluri rutiere de mărfuri supuse controlului de trafic, patru au încălcat legea. Valoarea totală a amenzilor aplicate, în decurs de 8 ore, a fost de 60.000 de lei, bani numai buni pentru bugetul statului, din care prea puțini sau deloc se vor regăsi în repararea șoselelor.