Soluție curajoasă propusă de președintele CJ Brăila: cântărirea tirurilor ucrainene la vamă și taxe plătite de către ucraineni, la fel ca transportatorii români
E scandal la nivel național, dar mai ales, e revoltă în rândul administrațiilor locale și județene din partea de sud-est a țării, față de modul în care a fost gestionată, de la Centru, problema transportatorilor ucraineni. După avalanșa de materiale de presă pe acest subiect, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a decis, împreună cu premierul Ciolacu, să formeze o comisie în fața căreia să propună acordarea de fonduri, în valoare totală de 2 miliarde de lei, administrațiilor din mai multe județe din țară, ale căror drumuri au fost afectate de supratonajul camioanelor ucrainene.

Președintele CJ Brăila, Francisk Chiriac, merge și mai departe și vorbește despre necesitatea unor măsuri de neimaginat, până mai ieri:
”Drumurile noastre arată excelent și le strică transportatorii ucraineni. Până în momentul de față pagubele cred că au depășit 100 000 de milioane de euro. Și nu este vorba doar despre județul Brăila, este vorba despre tot sud-estul țării, tot culoarul de tranzit până la portul Constanța și ne deranjează foarte mult lucrul acesta. Sper ca domnul ministru Grindeanu, împreună cu premierul, să rezolve această problemă, sperăm comisia să înțeleagă că noi facem bine, dar trebuie să fim și ajutați să ne menținem drumurile naționale și județene. Cel mai bine ar fi să se realizeze cântărirea tirurilor ucrainene, în momentul în care intră în vamă, pentru că vin cu supratonaj pe ele; acesta este primul lucru care strică drumurile și, punctul doi, ucrainenii să plătească taxele la fel ca și transportatorii români”.
Drumurile noastre nu vor mai arăta prea mult timp ”excelent”, chiar dacă s-au pompat milioane de euro în reabilitare. Mai ales tronsoanele Ianca – Viziru și Viziru – limita de județ cu Ialomița, vor fi praf și pulbere în foarte scurt timp, dacă, până ajung în Brăila, camioanele supraîncărcate cu marfă nu sunt oprite nicăieri, pentru control. Tot ce vine din nordul Moldovei pare să treacă prin pustiul Sahara, ca și cum în Vrancea, Buzău, Bacău, Botoșani, Suceava nu s-au inventat controlori de trafic și/sau Poliție Rutieră.
Deja mafia din transporturi se pare a început să-și învârtă ”rotițele”, deranjată rău de aplombul brăilenilor și trage fel de fel de sfori, la cel mai înalt nivel, pentru a scăpa de ”cuiul lui Pepelea” de aici. Jocurile lor de culise merită o monitorizare atentă!