Problemele par că nu se mai termină pentru cetățeanul turc Cakmaci Yener, administratorul SC Trâmbița Fast Food SRL Brăila! De când și-a asumat riscul de a deschide shaormeria de pe Calea Galați, la parterul blocului 6, fără să obțină în prealabil acordul locatarilor direct afectați și al Asociației de proprietari, omul de afaceri are numai necazuri. Petițiile depuse împotriva sa, la toate instituțiile cu atribuții de control în domeniul alimentației publice, au generat un val de verificări, iar Poliția Locală ”a dat startul” amenzilor, pentru lipsa autorizației de funcționare, fiind urmată, la scurt timp, de DSP Brăila, după cum scriam într-un articol precedent.
Acum a venit rândul comisarilor de la CJPC Brăila să aplice sancțiuni contravenționale acestei societăți, pentru activitatea desfășurată la punctul de lucru amintit, așa cum ne-a informat ANPC prin două adrese (remise ca răspuns la solicitările noastre) semnate de vicepreședintele Sebastian Ioan Hotca și consilier Raluca Ioana Tindeche, responsabil cu aplicarea Legii nr. 544/2001.
Controlul
La data de 29 august a.c., ANPC ne-a transmis următoarele:
”Cu privire la eventualele sesizări de nelegalitate referitoare la activitatea de alimentație publică a SC TRÂMBIȚA FAST FOOD SRL Brăila, la nivelul CJPC Braila, a fost înregistrată sesizarea cu nr. 57988 /18.08.2025, referitoare la activitatea de alimentație publică a SC TRÂMBIȚA FAST FOOD SRL Brăila – punct de lucru Shaormerie din Brăila, Calea Galați, nr. 49, bl. 6, ap. 42, consumatoarea sesizând faptul că nu și-a
exprimat acordul cu privire la funcționarea activității operatorului economic pentru punctul de lucru respectiv, iar activitatea acestuia îi generează un disconfort constant.
Ca urmare a înregistrării acestei sesizări, în vederea cercetării, analizării și concluzionării aspectelor reclamate, în data de 26.08.2025 a fost declanșată o acțiune de control la punctul de lucru al operatorului economic. Având în vedere că cercetarea se efectuează având la bază documentele probatorii puse la dispoziţie atât de petiţionar, dar și de către operatorul economic, a fost întocmită și înmânată o invitație, pentru ca operatorul economic să se prezinte la sediul CJPC Brăila, la data de 05.09.2025, cu toate documentele aferente analizării petiției”.
Amenzi și somația de a intra în legalitate
Vineri, 5 septembrie a.c., reprezentanții societății s-au prezentat la sediul CJPC Brăila, pentru a le fi analizate documentele justificative, așa cum rezultă din cel de-al doilea răspuns al ANPC, pentru Ziarul Comunitatea, din data de 8 septembrie a.c.. Rezultatul: două avertismente și două sancțiuni contravenționale cu amendă, în valoare totală de 8.000 de lei, pentru încălcarea următoarelor prevederi legale:
– art. 26 (2) din OG 21/1992 republicată – obligativitatea afișării, în locuri vizibile, a denumirii unității economice, a codului unic de înregistrare (CUI) la Registrul Comerțului, a obiectului de activitate autorizat și respectarea orarului de funcționare, conform hotărârilor administrației publice local;
– art. 3, alin. 1-3 din Ordinul 201/2022 – referitor la furnizarea de informații la comercializarea produselor finite/mâncărurilor în unitățile de restaurație colectivă; informațiile (inclusiv despre aditivi) trebuie prezentate într-un loc vizibil, accesibil și lizibil, în mod neșters și neascuns. Informațiile despre aditivi trebuie să respecte prevederile Regulamentului (UE) nr. 1169/2011, specificând denumirea categoriei aditivului urmată de numele specific sau numărul E
coroborat cu
– art.18 din OG 21/1992 republicată – ”Consumatorii au dreptul de a fi informați, în mod complet, corect și precis, asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor oferite de către operatorii economici, astfel încât să aibă posibilitatea de a face o alegere rațională, în conformitate cu interesele lor, între produsele și serviciile oferite și să fie în măsură să le utilizeze, potrivit destinației acestora, în deplină securitate”;
– art. 7, litera c, prima liniuță din OG 21/1992 republicată, referitoare la obligația prestatorilor de servicii de a folosi numai produse și servicii sigure pentru consumatori;
– art.26 (1) din OG 21/1992 republicată care stabilește că ”la nivel național, comercializarea produselor și prestarea serviciilor trebuie să se realizeze numai în spații autorizate conform legii în vigoare”.