”Niște greșeli de execuție”, recunoaște CNAIR. La nivelul conducerii CNAIR și ISCTR vor fi inițiate discuții cu privire la suplimentarea efectivelor de controlori de trafic. ”ISCTR-ul trebuie să-și facă treaba”
Problemele parcă nu se mai termină, la Podul suspendat Brăila – Tulcea! Asfaltul a fost reparat în urmă cu o lună de zile, iar acum este nevoie de reparații noi. Din cele 100.000 de șuruburi, aproximativ 500 au fost puse de formă și de-abia după ce au apărut în presă imagini în acest sens, problema a fost remediată. Pe timpul verii, valurile din asfalt au fost puse pe seama tirurilor pline cu marfă care nu respectau greutatea maximă admisă de 7,5 tone, în perioadele caniculare. După aceea s-a demonstrat că, în foarte multe cazuri, ansamblurile rutiere de mărfuri nu respectă, practic, niciodată prevederile legale privitoare la greutate, viteză și documente de însoțire.
Așa cum v-am informat, în premieră, ultimul accident la Pod s-a petrecut aseară. Un tir care transporta cu 40 de tone mai mult grâu decât limita maximă admisă s-a răsturnat la sensul giratoriu de la ieșirea de pe Podul suspendat. Carosabilul a fost ”inundat” cu cereale, iar șoferul, rănit grav, a fost transportat, în stare de inconștiență, la spital.
Colac peste pupăză, presa centrală a început să vorbească despre fisuri apărute în structura de rezistență a podului, la patru luni de la inaugurarea din ziua de 6 iulie a.c. L-am contactat pe Bogdan Cotârligi, reprezentant al CNAIR, care ne-a dat asigurări că este vorba despre ”simple exagerări de presă” și că nu ar trebui să ne facem griji, cu privire la siguranța circulației pe pod.
”Fisurile nu sunt în structura de rezistență. Este o informație eronată. Niște exagerări de presă, cum se mai fac. Fisurile sunt la camerele acelea de ancoraj. Acestea sunt niște camere de protecție care au anumite fisuri, nicidecum pilonii sau structura de rezistență a podului. Fisurile au apărut de la infiltrații de apă, de la niște greșeli de execuție”.
Camerele blocurilor de ancoraj de pe cele două maluri sunt, de fapt, punctele în care firele de susținere a podului sunt prinse de sol, în legătură directă cu structura de rezistență.CNAIR spune că nu va recepționa lucrarea, până când aceste fisuri nu vor fi astupate.
Pe de altă parte, CNAIR recunoaște că ansamblurile rutiere de mărfuri care nu respectă limitele de tonaj, sunt o mare problemă. Sursa citată a vorbit despre anumite discuții, la nivelul conducerii CNAIR și ISCTR, pe tema suplimentării efectivelor de controlori de trafic, în încercarea de a stopa fenomenul supra-tonajelor criminale. CNAIR recunoaște că cele mai multe dintre problemele apărute la podul suspendat au legătură directă cu transportatorii care nu respectă nicio regulă. Și Bogdan Cotârligi a concluzionat: ”ISCTR-ul trebuie să-și facă treaba!”.