Alimente bune de aruncat la gunoi și practici comerciale înșelătoare
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Brăila (CJPC) continuă controalele în supermarketuri. După Kaufland și Lidl, a venit rândul lanțurilor de retail Penny, iar neregulile găsite de către inspectori arată că nepăsarea față de sănătatea cumpărătorilor este numitorul comun al celor care înregistrează cele mai mari câștiguri, pe segmentul de alimentație publică. Controalele s-au derulat la începutul lunii noiembrie 2023, la cinci magazine Penny, patru din municipiul Brăila și un magazin din localitatea Însurăței.
În urma neregulilor constatate, comisarii CJPC au aplicat, până în acest moment, următoarele sancțiuni:


- 15 amenzi contravenționale în valoare de 89000 lei;
- 2 avertismente;
- oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de 1489 lei;
- propunerea unor decizii de încetare a practicilor comerciale înșelătoare.
Cele mai importante nereguli: - Comercializarea diferitelor categorii de produse alimentare ( produse din carne refrigerată, preparate din carne de pasăre, produse lactate, legume și fructe), care prezentau modificări organoleptice de culoare, aspect și consistență;
- Existența în vitrinele frigorifice cu servire asistată, cât și cu autoservire, din cadrul raionului de carmangerie, a sortimentelor de carne tocată vrac și preambalată, care nu respectau condițiile de păstrare specificate de către producător, respectiv T=0-2°C, acestea înregistrând, la verificarea cu termometrul cu sondă metalică, valoarea de 4,2°C și 4,6°C în interiorul produsului;
- comercializarea unor produse alimentare congelate cu depuneri masive de gheață pe produs sau cu arsuri de congelare;
- comercializare unor fructe și legume cu modificări organoleptice, lovituri mecanice, deshidratări;
- comercializarea unor produse cu ambalaj depreciat;
- comercializarea unor pachete de produse (ex: 8 bucăți la preț de 6), iar din calculele efectuate, s-a constatat ca informația este înșelătoare.