Pentru a doua oară, în decurs de 7 luni, magazinul Kaufland de pe Bd. Dorobanților a fost amendat de comisarii CJPC Brăila, ca urmare a reclamației unui consumator care s-a plâns de calitatea unui produs alimentar. Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Brăila a efectuat noul control la data de 28 mai a.c. și a aplicat următoarele sancțiuni:



• 6 amenzi contravenționale în valoare de 41.000 lei;
• 1 avertisment
• oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare totală de 3.000 lei și distrugerea acestora cu o firmă autorizată
• propunerea încetării practicilor comerciale incorecte-acțiune înșelătoare privind informarea corectă a consumatorilor referitoare la originea legumelor cât și a prețului corect al produselor aflate în oferta promoțională.
Principalele abateri constatate au fost:
• practică comercială incorectă – pentru comercializarea produsului alimentar care constituia obiect al sesizării, operatorul economic nu s-a asigurat că produsele puse pe piață sunt sigure și respectă condițiile prescrise sau declarate, astfel nu s-a comportat în mod corect în relațiile cu consumatorii. Operatorul economic a făcut dovada restituirii contravalorii produsului neconform.
• existența la comercializare a diferitelor categorii de produse alimentare cu modificări organoleptice de aspect, miros, culoare;
• comercializarea unor produse fără informații privind data deschiderii ambalajului colectiv din care să rezulte valabilitatea produsului;
• comercializarea unor produse ce nu respectă temperatura de păstrare specificată de către producător;
• comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită;
• practică comercială incorectă – comercializarea de legume ce aveau afișată informații eronate privind țara de origine pe eticheta de la raft
• comercializarea unor produse cu preț mai mare decât oferta promisă, față de produsul de referință.