Peste 300 de defecțiuni, unele dintre acestea foarte periculoase pentru siguranța călătorilor, în primele 10 luni de exploatare a noilor tramvaie produse de Astra Vagoane Călători din Arad, potrivit hotnews.ro
Se termină perioada de probă a primelor două tramvaie noi, produse de Astra Vagoane Călători din Arad, care vor circula în Brăila și care poartă numele unor personalități de prim rang: Ana Aslan și Maria Filotti. Evident, este motiv de mare bucurie pentru brăileni, nu doar pentru că vor scăpa de sh-urile din occident, ci, mai ales, din perspectiva normalizării traficului din oraș, într-un timp – sperăm noi!, cât mai scurt. Ambuteiajele din trafic cauzate de închiderea parțială sau totală a principalelor artere de circulație, îi exasperează pe locuitorii Brăilei, foarte mulți reclamând modul ”heirupist” în care au fost începute lucrările de reparații, peste tot, în același timp. S-a ajuns în situația de a nu te mai putea deplasa cu mașina prin municipiu, fără ajutorul GPS-ului, pentru că, peste noapte, se mai închide o stradă sau mai apare o groapă în carosabil!
Prin urmare, noile tramvaie plimbate prin oraș, începând cu data de 7 noiembrie a.c., au generat multe reacții pozitive printre brăileni. Dar așa cum se întâmplă de obicei, la noi, după ”una caldă”, vine și ”dușul rece”. Potrivit HotNews, tramvaiele produse de Astra Vagoane Călători Arad care se află de 10 luni pe traseu, în Capitală, au avut peste 300 de defecțiuni, unele dintre ele îngrijorătoare, pentru siguranța călătorilor. Dintre acestea menționăm:
-erori apărute în sistemul de comandă deschidere/ închidere uși;
-erori apărute în sistemul de tracțiune și frânare/ de frânare a tramvaiului;
-acțiuni greșite sau interpretări eronate ale conducătorilor de vehicul în conducerea tramvaiului, datorate perioadei de acomodare cu un nou tip de vehicul;
-evenimente de circulație (tamponări, deraieri, avarii în rețeaua de contact, rămâneri pe separatoarele de secțiune în intersecțiile aglomerate etc).
Pe de altă parte, potrivit clubferoviar.ro, modelul livrat la Brăila ar fi diferit de cel din București, dar, vorba românului, ”paza bună trece primejdia rea”, așa că Primăria ar trebui să aibă în vedere aspectele mai puțin plăcute ale proiectului, mai ales că statul ne vrea pe toți dependenți de mijloacele de transport în comun, în detrimentul autoturismelor personale.