Denivelările apărute pe Podul Brăilei au fost puse pe seama șoferilor care nu respectă restricțiile de tonaj, dar dacă ne uităm pe ”excepțiile” din comunicatul CNAIR, vedem că vor continua să circule, indiferent de condițiile meteo, tot autovehiculele care cauzează probleme
Supărarea când îi vine …
În fiecare an, în lunile iulie și august avem parte de caniculă, în special în Bărăgan și în Lunca Dunării. Tocmai de aceea Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere restricționează, în numite zile, accesul autovehiculelor de mare tonaj, pe anumite sectoare de drum și, teoretic, sunt organizate controale în trafic, pentru a-i scoate de pe șosele pe șoferii care nu respectă regulile. Cu toate aceste ”măsuri de precauție”, Podul Brăilei e plin de ”valuri”, în ton cu Dunărea pe care o traversează! Iar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, zice că de vină sunt camionagiii care nu respectă regulile.
„I-am amendat pe toți, vor fi remediate lucrările. Aș face un apel, vorbim de aceste temperaturi care vor fi și în zilele următoare.., există aceste restricții (…)”, a declarat Grindeanu pentru Digi24.
Restricții?!
Ultimul comunicat transmis de către CNAIR avertizează că se prelungesc restricțiile de circulație, până la data de 23 august inclusiv, pe anumite sectoare de drum. Pe Pod nu mai au acces autovehiculele de mare tonaj, cu masa mai mare de 7,5 tone, dar există și excepții care nu fac decât să confirme regula: ”Pe lângă restricțiile instituite luni și marți, respectiv 21-22.08.2023, în intervalul orar 11:00 – 20:00, se vor prelungi restricțiile de circulație cu încă o zi (miercuri – 23.08.2023) în același interval orar pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 t pe sectoarele de drum național, drumuri expres și autostrăzi din județele: Olt, Teleorman, Giurgiu, Ilfov, Brăila, Constanța, Ialomița și Călărași.
Aceste restricții sunt instituite ca urmare a avertizărilor de caniculă emise de către Administrația Națională de Meteorologie, Cod Galben și Cod Portocaliu – val de căldură în intensificare, caniculă și disconfort termic accentuat.
Măsura este adoptată pentru protejarea și conservarea sectoarelor de drum cu îmbrăcăminte bituminoasă, respectiv pentru prevenirea deformațiilor majore ireversibile (ce implică și pierderea stabilității straturilor rutiere) care pot apărea pe rețeaua rutieră, ca efect al desfășurării traficului greu în condițiile climatice de caniculă.
Amintim conducătorilor auto că măsurile adoptate de CNAIR sunt dispuse în baza prevederilor articolului 44 alin.2 și 3 al Ordonanței de Guvern nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificările și completările ulterioare, potrivit cărora administratorul drumului poate interzice temporar circulația vehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, drumurile naționale din județele afectate de codul portocaliu, cu excepția:
•transporturilor de persoane;
•transporturilor de animale vii și de produse perisabile de origine animală și vegetală;
•vehicule care participă la intervenții în caz de forță majoră;
•transporturi funerare;
•transporturi poștale;
•transporturi de echipamente de prim ajutor;
•transporturi pentru distribuire de carburanți;
•transporturi de mărfuri sub temperatură controlată;
•transporturi pentru tractări vehicule avariate;
•transporturi pentru distribuirea de apă și hrană în zonele calamitate;
•transporturi cu vehicule specializate destinate prin construcție salubrizării;
•transporturi apă îmbuteliată;
•transporturi produse provenite din exploatări agricole;
•transporturi militare implicate în exerciții multinaționale.
De asemenea, pe perioada restricțiilor vor fi exceptate utilajele proprii ale CNAIR, cât și utilajele închiriate de la firmele cu care CNAIR are contracte de lucrări în derulare. Vom reveni cu noi comunicate, în funcție de avertizările meteorologice emise de A.N.M”.
Dacă sunt exceptate transporturile militare, de carburanți și cereale, atunci, ne întrebăm, pe cine mai afectează restricțiile de circulație? Pe surse, am aflat că triajul la pod se va face permanent, cu echipaje formate din polițiști și reprezentanți ai ISCTR, pentru cel puțin 24 de ore. Vedeți imagini cu coloanele de vehicule de mare tonaj, oprite astăzi, pentru control, la intrarea pe podul suspendat.


