Florin Cîrligea, candidatul AUR la Primăria Brăila, este hotărât să revoluționeze infrastructura rutieră din municipiu
Astăzi, 9 mai a.c., cu o zi înainte de începerea (oficială) a campaniei electorale, pentru alegerile locale și europarlamentare, partidului AUR – Filiala Brăila a organizat o conferință de presă. Florin Cîrligea, candidatul AUR la funcția de primar al municipiului Brăila și președinte interimar al organizației județene, a bagatelizat importanța Podului peste Dunăre, spunând că, pentru brăileni, mult mai utile ar fi fost pasajele supraterane menite să descongestioneze traficul pe arterele principale ale orașului, plus o ”centură de nord”, pentru ansamblurile rutiere de mărfuri, pe care le vrea scoase cu totul din oraș. Adică, Florin Cîrligea este hotărât să revoluționeze infrastructura rutieră, dacă ajunge primar!
”Să facem din B-dul Dorobanților o arteră rapidă prin construirea a patru pasaje peste principalele intersecții. Adică, peste Școlilor, Republicii, G-ral. Eremia Grigorescu și Calea Galați. Personal, am făcut un test: între orele 10.30 – 11.00, distanța dintre Bariera Călărașilor și Strada Carantina se străbate între 15 și 20 de minute. Când pleacă lumea de la serviciu, între orele 4.30 și 5.00 (n.r. – PM), sau dimineața, când pleacă copiii la școală, această distanță se parcurge între 30 și 40 de minute. Pe timp de noapte, stimați colegi, această distanță, când semafoarele sunt pe intermitent, în șapte minute străbați distanța din Bariera Călărașilor până la strada Carantina. Scurtezi timpul în trafic de patru ori. Asta înseamnă poluare de patru ori mai mică, consum de carburant de patru ori mai mic. Construirea acestor pasaje care, toate patru nu costă mai mult de 5% din valoarea podului peste Dunăre, în opinia mea sunt mult mai folositoare pentru brăileni, aici făcându-se economie de carburant, poluare și timp, pentru că timpul înseamnă bani ”, a punctat Florin Cîrligea.
La fel, liderul AUR își dorește înviorarea turismului și construirea de locuințe sociale ”decente”, pentru familiile defavorizate.
Întrebat de noi cum se poate armoniza proiectul său de infrastructură rutieră cu Codul urbanismului – noua lege de reorganizare urbană, cunoscută drept ”Legea orașelor de 15 minute”, Florin Cîrligea a izbucnit: ”Este o mare aiureală și nu e singura. Haideți să dăm drumul la Covid și nu mai iese nimeni nicăieri! Tocmai de aceea candidații AUR vor altceva decât aceste legi care, vă spun, sunt tembele. Nu se poate! E aberant. Dacă vom continua în același mod, în 10 – 15 ani vom fi oricum un oraș de 15 minute, pentru că tineretul pleacă. Eu aș spune ce au de gând să ne pregătească cei din UE, împreună cu cei de la PSD și PNL. Va fi unul din punctele tari în campanie, pe această temă”.