Cântarele electronice sunt la un pas de punerea în funcțiune, conform purtătorului de cuvânt al CNAIR. Hopul: noul covor asfaltic trebuie să treacă testul calității
Așa cum scriam pe pagina de socializare a ziarului, astăzi a început marea asfaltare pe Podul Brăilei, pe sensul Tulcea – Brăila, la aproape patru luni după ce acesta a fost închis circulației din cauza faptului că asfaltul s-a ”brânzit”. Lucrările vor dura, potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Buzău, șase zile, timp în care circulația pe pod se va desfășura cu cel mult 30 km/h. Remarcam că restricțiile de viteză nu au fost dublate de restricții de gabarit, ceea ce înseamnă că odată cu finalizarea reasfaltării pe jumătate de pod, se va închide sigur sensul de mers de la Brăila spre Tulcea, tot pentru refacerea covorului asfaltic.
Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Bogdan Cotârligi, ne-a dat dreptate, spunând că, într-adevăr, tot podul trebuie reasfaltat. Dar cel mai important este ce a răspuns dumnealui, atunci când l-am întrebat de ce nu sunt puse în funcțiune cântarele electronice montate la ambele capete de pod și care (teoretic) ar trebui să îi descurajeze pe transportatorii care nu respectă limitele maxime de greutate admise:
”Așa-zisele cântare, pentru că, de fapt, sunt niște sisteme de cântărire prinse în corpul drumului sunt funcționale. Mai sunt necesare doar câteva reglaje, după testele pe care le-au făcut colegii noștri de la Implementare. Problema e că ele sunt în administrarea constructorului, până la recepționarea lucrării. Iar lucrarea va fi recepționată atunci când toate lucrările vor fi conforme din punct de vedere calitativ. Ne referim la lucrările efectuate la corpul drumului de pe pod, mai exact covorul asfaltic. Au aplicat o soluție care nu era conformă calitativ și contractual, au venit cu un alt proiect tehnic care a fost aprobat, iar asfaltarea se face acum, conform noului proiect. Aceste sisteme de cântărire prinse în corpul drumului vor transmite automat la un centru de date, iar cei care nu vor respecta limitele maxime admise de greutate vor fi opriți pe traseu de reprezentanții instituțiilor abilitate”.
Președintele CJ Brăila, Francisk Chiriac, este convins că CNAIR și Ministerul Transporturilor ”are oameni competenți” care vor rezolva, până la urmă, nesfârșitele probleme de pe Podul Brăilei
”Eu mă ocup de drumurile din județ, celelalte instituții de celelalte investiții. CNAIR-ul se ocupă de drumurile naționale, pod și așa mai departe și să își facă treaba în aria de competență. Important este să își facă toți treaba, CNAIR, ISCTR inclusiv constructorul. Nu e bine să se circule cu gabarit depășit pe pod și da, trebuie să se dea drumul la cântare!”.
Reprezentantul CNAIR spune că sunt mari șansele ca, de această dată, ultimul covor asfaltic să fie ce trebuie și, astfel, recepția lucrării să se facă până la sfârșitul acestui an. Imediat, spune Bogdan Cotârligi, sistemele de cântărire vor fi operaționale, ceea ce înseamnă că va începe vânătoarea de transportatori ilegaliști.