Tupeu nemaiîntâlnit din partea unui șofer gălățean care a circulat fără acte și a încercat să fenteze filtrul de pe Șoseaua Focșani, cu un ansamblu rutier a cărui greutate depășea cu 20 de tone limita maximă admisă. Cât despre amenda aplicată de ISCTR, mister total!
S-a întâmplat în Brăila, aseară, pe Șoseaua Focșani! Cu un tupeu rar întâlnit chiar și în rândul transportatorilor care și-au făcut o regulă din încălcarea prevederilor legale, un șofer gălățean a dat de furcă inspectorilor de trafic, aceștia fiind nevoiți să ceară ajutorul unui echipaj al Poliției Rutiere.
Potrivit comunicatului transmis de Biroul de Presă al IPJ Brăila,”la data de 15 decembrie a.c., polițiștilor din cadrul Serviciului Rutier li s-a solicitat sprijinul de către reprezentanți ai I.S.CT.R. pentru a identifica un șofer ce fusese oprit pe Șoseaua Focșani, din municipiu. La fața locului, polițiștii i-au solicitat șoferului documentele prevăzute de legislația în vigoare, ocazie cu care au constatat ca nu le avea asupra sa. Bărbatul a fost identificat de polițiști, fiind vorba de un bărbat de 48 de ani, din județul Galați. Acesta a fost sancționat contravențional conform prevederilor O.U.G. 195/2002”.
Potrivit surselor noastre, ansamblul rutier de mărfuri, supraîncărcat cu grâu, a fost oprit pentru control în jurul orelor 18.00. Martorii spun că șoferul gălățean a refuzat cântărirea, pentru ca mai târziu să se constate că avea 20 de tone de cereale, peste limita maximă admisă care este de 40 de tone. În plus, gălățeanul nu avea asupra sa niciun fel de act de identificare (permis de conducere, carte de identitate) și nu deținea atestat pentru transport de mărfuri, eliberat de către Autoritatea Rutieră Română.
Tot martorii spun că la sosirea echipajului de Poliție, șoferul le-a dictat efectiv agenților CNP-ul său, iar polițiștii au putut să facă primele verificări în sistem. Au aflat că șoferul este patronul unei societăți din Galați și că nu ar fi avut ce să caute la volanul tirului. Inspectorii ISCTR i-au reținut plăcuțele cu numerele de înmatriculare, până în momentul în care a descărcat surplusul de marfă și i-au aplicat o amendă.
Nu știm exact cât a trebuit să scoată din buzunar transportatorul gălățean, pentru că noua „modă” a multor instituții (printre care și ISCTR) este de a-i orienta pe jurnaliști către birourile de presă centrale, pentru cele mai banale informații. Poate și noi, jurnaliștii, ar trebui să răspundem solicitărilor sau invitațiilor venite din partea dumnealor, după 5, 10 sau 30 de zile și să-i aducem prompt în discuție doar în context negativ. Ar fi o idee!